Tuesday, 29 November 2011
Long time ago when he was fab...
Πριν από 5 ημέρες είχαμε ένα post για την επέτειο των 20 χρόνων χωρίς τον Freddie Mercury και πέρσι τον Δεκέμβριο άλλο ένα για την επέτειο των 30 χρόνων χωρίς τον John Lennon. Δυστυχώς σήμερα, υπάρχει άλλο ένα τέτοιο επετειακό για τα 10 χρόνια χωρίς τον George Harrison.
19 χρόνια μετά τη δολοφονία του John Lennon η ιστορία φάνηκε να επαναλαμβάνεται. Στις 3 τα ξημερώματα της 30ης Δεκεμβρίου του 1999 κάποιος Michael Abram εισέβαλε στο σπίτι του και τον μαχαίρωσε. Ο George επέζησε αλλά δυστυχώς είχε ακόμα μόλις 2 χρόνια ζωής (θύμα της υπερβολικής αγάπης του για το τσιγάρο, είπαν πολλοί)
Για πολλούς, το καλύτερο τραγούδι που έγραψε για τους Beatles ήταν το Something, ενω από τη solo καριέρα του ξεχωρίζουν το My Sweet Lord, το αφιερωμένο στον John Lennon λίγο μετά τη δολοφονία του All Those Years Ago και το I Got My Mind Set On You που βέβαια δεν ήταν δικό του αλλά διασκευή.
Sunday, 27 November 2011
Roger Waters : The Wall Live (Parts 4, 5 & 6)
Όπως είπα και στο προηγούμενο post μου, τον Μάιο, για τις συναυλίες του Roger Waters στην Αγγλία...Αυτό ήταν ίσως και το τελευταίο μου συναυλιακό απωθημένο. Γιατί όμως απωθημένο; Πίσω στο 1980 διάβαζα στο ΠΟΠ + ΡΟΚ για το μεγαλειώδες σώου που είχαν στήσει οι Pink Floyd στο Earls Court με την επισήμανση πως ένα τέτοιο σώου θα ήταν αδύνατο να μεταφερθεί ποτέ στην Ελλάδα. Εκείνη την εποχή η μοναδική ροκ συναυλία που είχε γίνει στην Ελλάδα ήταν αυτή των Police, η πρώτη μετά από 13 χρόνια μετά από αυτή του 1967 των Rolling Stones η οποία δεν τελείωσε ποτέ. Και όταν γινόντουσαν ροκ συναυλίες, έστω και με Ελληνικά συγκροτήματα, τη στήνανε απ'έξω οι πολιτικές νεολαίες και προσπαθούσαν να αποτρέψουν τον κόσμο να ακούσει τη "μουσική του καπιταλισμού". Και αν νομίζετε ότι εννοώ μόνο την ΚΝΕ, πλανάσθε... Πρωτοστατούσε και μια άλλη νεολαία, κάτσε να δεις πως τη λέγανε... πώς τη λέγανε μωρέ; Α, ναι, ΝΕΟΛΑΙΑ ΠΑΣΟΚ (Αλλά αυτοί έγιναν πλέον κατεστημένο και πλέον τα ακούνε όλα). Έτσι λοιπόν τότε ροκ ακούγαν μόνο οι απολιτίκ. Οι... πολιτικοποιημενοι ακούγαν Νταλάρα (πάλι αυτός;), Θεοδωράκη, Μαρκόπουλο και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις. Τραγική ειρωνία: η πρώτη μου ροκ συναυλία, ήταν ενός συγκροτήματον από την... Ανατολική Γερμανία! (Πώς τους ξέφυγαν αυτοί;).
Anyway, η ιστορία πήρε την εκδίκησή της, γιατί και οι Pink Floyd ήρθαν για συναυλία, και οι Rolling Stones ξανάρθαν παίζοντας συναυλία η οποία τελείωσε κανονικά, και ολόκληρος Bruce Springsteen ήρθε (έστω και ως μέρος της συναυλίας της Διεθνούς Αμνηστίας, όπου βεβαίως συμμετείχε και ο Γιώργος Νταλάρας - πάλι αυτός;) και την παιδεία μας δείξαμε ρίχνοντας μπουκάλια στους Tom Tom Club γιατί αυτό που παίζανε εμάς μας φαινόταν ως Disco (φτου κακά), μπουκάλια και στον Boy George απλά γιατί ήταν gay κάτι που δεν μπορούσαμε να το χωνέψουμε με τίποτα εμείς οι Έλληνες που φέρουμε βαριά τη κληρονομιά του τσολιά.
Τέλος η εκδίκηση της ιστορίας ολοκληρώνεται μια που και ο Roger Waters ήρθε με το σώου που δεν θα μπορούσε να μεταφερθεί ποτέ στην Ελλάδα: To Wall Live. (Α, να μην ξεχάσω: και οι κνίτες ακούνε πλέον ροκ)
Αρχικά ανακοινώθηκε μία συναυλία, λίγες ώρες μετά ανακοινώθηκε και δεύτερη και λίγες μέρες μετά ανακοινώθηκε και τρίτη. Εγώ φυσικά πήγα και στις τρεις (Είπαμε, ήταν συναυλιακό μου απωθημένο). Μία φορά αρένα, μία φορά πάνω διάζωμα και μία φορά κάτω διάζωμα.
Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό των συναυλιών στην Ελλάδα, ήταν ότι θα βιντεοσκοπούνταν για to DVD. Αρχικά επρόκειτο να βιντεοσκοπηθούν οι συναυλίες του Λονδίνου, αλλά μετά αποφασιστηκε αυτό να γίνει στην Αθήνα, αλλάζοντας και το πρόγραμμα κάποιων Ιταλικών συναυλιών με αποτέλεσμα οι Ιταλοί να μας σέρνουν ένα σωρό... Γαλλικά στο διαδίκτυο.
Γι αυτό το λόγο ζήτησε ο Waters να μην μπουν μέσα στο χώρο της συναυλίας κάμερες και κινητά. Και για να το ξεκαθαρίσουμε: δεν υπάρχει πρόβλημα αν κάποιος τραβάει φωτογραφία ή βίντεο. Το πρόβλημα είναι τα φλας που θα έκαναν αντανάκλαση επάνω στον τόιχο. Αλλά άντε τώρα να εξηγήσεις στον κάθε επίδοξο Helmut Newton ότι το φλας ΔΕΝ ΒΟΗΘΑΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ, όταν αυτό που θες να τραβήξεις ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ 50 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ! Υπήρχαν λοιπόν χώροι όπου μπορούσε κάποιος να αφήσει τη μηχανή ή το κινητό του.
Τι έγινε στην πράξη; Αν βλέπανε κάποιον με κινητό ή μηχανή μέσα στο χώρο, ούτε τον διώχνανε, ούτε κατάσχεση του κάνανε. Απλά του ζητούσαν πολύ ευγενικά να το κρύψει. Και βέβαια αν ψάξετε λίγο στο YouTube, θα δείτε ότι τραβήχτηκαν κάποια βιντεάκια στα μουλωχτά εκείνες τις μέρες. Μάλιστα ένας από αυτούς που τα ποστάρανε είπε ότι το έκανε ως αντίσταση στην απαγόρευση και στο... σύστημα. Εγώ πάντως ένα βιντεάκι και μια φωτό που παραθέτω εδώ μέσα από το ΟΑΚΑ, τραβήχτηκαν μετά το τέλος της συναυλίας (Στο βιντεάκι ο Waters λέει ευχαριστώ και παρουσιάζει τους μουσικούς του).
Τα άλλα δύο βιντεάκια που βάζω στο τέλος, είναι από την Αγγλία.
Τι άλλες διαφορές υπήρχαν από την Αγγλία; Πρώτα από όλα οι συναυλίες ξεκινούσαν με ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα του Waters στα Ελληνικά. Επίσης μετά το τέλος του Another Brick In The Wall Part 2 ακολουθούσε μια ακουστική εκτέλεση του ίδιου κομματιού αφιερωμένη στον Βραζιλιάνο Jean Charles De Menezes, που δολοφονήθηκε από αστυνομικούς στον υπόγειο του Λονδίνου οι οποίοι βλέποντας τη φάτσα του και το χρώμα του, τον έκοψαν για Άραβα τρομοκράτη. Και τέλος, το αποκορύφωμα ήταν όταν στο Mother μετά τον στίχο "Mother should I trust the government", εκτός από το κλασικό "NO F**KING WAY" που εμφανιζόταν στην Αγγλία, εμφανιζόταν και το Ελληνικότατα "ΝΑ Γ**ΗΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ" πάνω στον τοίχο. Τέλος, σε αντίθεση με την Αγγλία, στην Αρένα δεν υπήρχαν καθίσματα. Όλοι όρθιοι, και σε κάθε βραδιά υπήρχαν και διαφορετικοί διάδρομοι για τις κάμερες. Και παρόλο που έκανα συνεχείς μετακινήσεις στην Αρένα για ανεφοδιασμό σε μπύρες, δεν δυσκολεύτηκα να πιάσω θέση στη τρίτη σειρά. Επίσης, στους θεατές της αρένας μοιράστηκαν και μάσκες που τους ζητήθηκαν να τις φορέσουν σε συγκεκριμένο σημείο της συναυλίας (Τη δεύτερη μέρα, γυρίστηκαν και κάποιες έξτρα σκηνές πριν από την έναρξη της συναυλίας).
Τι άλλο να πούμε τώρα; Περιμένουμε το DVD. Μέχρι τότε, βολευόμαστε με αυτή τη ωραία τσαντούλα...
Thursday, 24 November 2011
Queen + Freddie Mercury
Πριν από 20 χρόνια, ξημέρωσε στην Ελλάδα το πρωινό της 25ης Νοεμβρίου 1991. Και ξαφνικά όλη η χώρα γέμισε με fans των Queen. Όλοι μιλούσαν για την "μεγάλη απώλεια" του Freddie Mercury. Και εγώ αναρωτιόμουν που ήταν όλοι αυτοί την προηγούμενη δεκαετία όταν όλοι όσοι μιλούσαν Ελληνικά με κορόιδευαν που άκουγα "αυτές τις αγριαδερφάρες" και "αυτόν τον αρχιπ**στάρα" τον Mercury. Ο οποίος Mercury ήταν όντως bisexual, και πα΄νω που όλοι είχανε πιστέψει ότι ήταν αποκλειστικά ομοφυλόφιλος, αφού είχε πλέον μόνιμη σχέση με άντρα στο Λονδίνο, αποδείχτηκε ότι είχε και παράλληλη σχέση με γυναίκα στο Βερολίνο (Freddie! Όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει!).
Δυστυχώς, δεν πρόλαβα να δω τους Queen live. Όταν ήμουν πλέον Αγγλία το 1989 που έβγαλαν το Miracle είχαν πλέον σταματήσει τις περιοδείες. Γι αυτό και έστω ως παρηγοριά το 2008 πήγα στην O2 Arena στο Λονδίνο να δω το σχήμα Queen + Paul Rodgers που περιελάμβανε τους Brian May και Roger Taylor παρέα με τον Paul Rodgers στα φωνητικά (πρώην τραγουδιστής των Free και των Bad Company)
Tuesday, 15 November 2011
Thirty Seconds To Marsheaux
Λοιπόν, θα είμαι ειλικρινής: Δεν ήξερα τίποτα για τους Thirty Seconds To Mars. Είδα κάποια στιγμή τη διαφήμιση της συναυλίας τους στη τηλεόραση, η οποία ήταν περίπου του στυλ "Επιτέλους έρχεται ένα συγκρότημα πάνω στην ακμή της καριέρας τους". Εντάξει καλό αυτό. Μια που συνήθως όλοι έρχονται (ή μάλλον τους καλούνε) στην Ελλάδα για να μαζέψουν ένσημα για τη σύνταξη. Μέχρι που κάποια στιγμή έμαθα ότι οι ίδιοι ζητήσανε να παίξουν στη συναυλία τους support οι Marsheaux (βλέπε προηγούμενο post). Θα έχουν καλό γούστο σκέφτηκα και μια και είχα να τις δω live από τον Οκτώβριο του 2008, αποφάσισα να πάω. Στην πορεία έμαθα ότι τραγουδιστής τους ήταν κάποιος Jared Leto. Jared Leto; Μα αυτός είναι ηθοποιός! Είναι ο ίδιος; (Ναι, ήταν ο ίδιος! Τουλάχιστον αυτόν τον ήξερα).
Πήρα λοιπόν εισητήριο (και εδώ μπορείτε να με κράξετε ελεύθερα, μια και αγόρασα το ακριβό, μόνο και μόνο για να δω από κοντά το support).
Πραγματικά μετά τις Marsheaux, επειδή η ζέστη ήταν αφόρητη και είχα ήδη ανταλλάξει σωματικά υγρά με τους διπλανούς μου (χωρίς καν σεξ), πήγα προς τα πίσω για να απολαύσω το main event (αλλά πάντα μέσα στα όρια του ακριβού εισητηρίου - τα δώσαμε που τα δώσαμε). Πολύ καλός πάντως ο χώρος (Πλατεία Νερού έξω από το κλειστό του Tae Kwon Do)
Τι είδα λοιπόν; Κάτι πολύ ευχάριστο. Είδα ένα καινούργιο -σχετικά- συγκρότημα να παίζει ροκ - γιατί ροκ είναι, όπως αλλιώς και να θέλετε να το πείτε post grunge, alternative, ακόμα και emo άκουσα από μερικούς - αλλά το κυριότερο ήταν ότι το ακροατήριό τους ήταν Έλληνες πιτσιρικάδες, όχι οι συνηθισμένοι σαραντοπενηντάρηδες που βλέπεις στις ροκ συναυλίες στην Ελλάδα. Και εφόσον υπάρχουν Έλληνες πιτσιρικάδες που προτιμάνε να πάνε στη συναυλία των Thirty Seconds To Mars από το να κλείσουν πρώτο τραπέζι πίστα στον Ρέμο ή στη Ζήνα, αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα ελπίς.
Εκτός λοιπόν από ροκ, υπήρχε και το ακουστικό κομμάτι όπου ο Jared ερμήνευσε κάποια κομμάτια μόνο με την κιθάρα του. Συνήθως ο συνδυασμός ροκ σταρ/ηθοποιός "δεν δουλεύει", αλλά η περίπτωση του Jared Leto φαίνεται ότι είναι μια από τις πολύ σπάνιες όπου αυτό δεν ισχύει.
Και μετά από το "ακουστικό μέρος" ήλθε και το φινάλε, όπου ανέβασαν ένα σωρό κόσμο πάνω στη σκηνή μαζί τους.
Κάτι άλλο που επίσης μου άρεσε ήταν ότι σε καμμία στιγμή δεν πουλήσανε "σταριλίκι". Πολύ σημαντικό αυτό.
Για μένα ήταν η ευχάριστη έκπληξη του καλοκαιριού. Τόσο ευχαριστη ώστε να αγοράσω τα CD τους. Και έχουν και γούστο. Ακούνε Marsheaux.